LIVET I LA

Lervälling

Kategori: Allmänt

Påsklovet är över och våren är här. Vilket i dag innebär 5 plusgrader och kalla vindar. Vi har hunnit med några påskmiddagar, fyraårskalas och ett besök i Gävle hos min kusin och barnens tremänningar. Vi bestämde att det var dags att ut och åka lite tåg och då kändes Gävle som en lagom tripp. Det är lika roligt varje gång när vi träffas och jag måste måste säga att vi inte har många släktingar, men dom vi har är desto bättre.

Barnen är hos pappa och jag skulle behöva göra massor med "nyttiga" saker i helgen men inspirationen tryter när det blåser så kallt ute. Min gård består just nu i stort sett bara av lervälling, inte helt kul. Hästhagarna är leriga och fulla med skit, bläää, men det blir sommar och grönt även i år hoppas jag. Ska i alla fall försöka att gå ut och kratta lite här och var så det blir lite bättre.

Nästa vecka börjar allvaret igen och det är dags att göra de sista nio veckorna innan barnen får sommarlov. Intensiv period, med mycket aktiviteter i skolan, men det är ändå den roligaste perioden på läsåret tycker jag. Svårt att fatta att det snart gått 2 år sen jag blev klar med mina högskolestudier, tiden går fort när man har roligt.

Min allra bästa Petra fyller 40 i juni och nämnde lite fint att hon skulle kanske ha lite kalas, hade helt förträngt det faktum att hon blir 40 (kan man inte tro), men nu har jag en rolig fest att se framemot i alla fall. Vad ska man överraska henne med tro? Tips?

Vi har också börjat planera sommarens tripp till Skog och P-floyd, det blir nog traktor och vagn dit i år med ett tjugotal härliga människor, ska bli så skoj.

Ha det gott kära vänner och njut av våren även om det blåser kallt, trots allt är det april och då ÄR det vår oavsett väder:-)

Kommentarer

  • Terese säger:

    När man fyller 40 kan man hoppa fallskärm kanske. hihi

    2010-04-11 | 23:35:06
    Bloggadress: http://teresemittilivet.blogg.se/
  • Sara säger:

    Hmmm Terese, kanske det? bäst o hålla planerna lite hemliga och inte på internet kanske ;-)

    2010-04-12 | 17:38:37

Kommentera inlägget här: