LIVET I LA

Gips, sommarlov och Minttu

Kategori: Allmänt

Jaha, veckorna går och jag springer och springer. Ofattbart att jag blivit ett sånt träningsfreak faktiskt. Men men, hästlivet är långt borta och jag måste tydligen börja träna på riktigt för att få motion nu. Förr om åren var man glad om man hann vila en halvtimme om dagen. Livet förändras! Jag och Petra har ju tränat inför Blodomloppet och jag såg verkligen fram emot att få springa men vaknade med halsont för första gången på väldigt länge så det blev inget. Tar en Minttu i stället så får vi se om det blir bättre.

Josefin lyckades ramla på studsmattan förra fredagen och bröt handleden så nu ska hon ha gips i fyra veckor stackarn, typiskt min lilla olycksfågel hon bröt ju faktiskt nyckelbenet för bara 2-3 månader sen. Men hon fixar den gipsade armen superbra och gnäller inte än i alla fall. Det är i alla fall ok för mig om badvädret dröjer lite till, det är nog inte lätt att få henne att sitta på stranden och titta på storebror när han badar.

Sommaren är i alla fall här nu badväder eller ej, 4 skoldagar och 7 arbetsdagar kvar innan semestern är här, det känns riktigt bra måste jag säga. Nån längre tripp blir det som vanligt inte för fattiga mig men vi njuter ganska bra på hemmaplan och trakterna runt i kring också.

Den 19 juni funderar vi på att inviga sommaren med en altanfest här i LA, välkommen den som vill. Ser också fram emot att åka till Skog och P-floyds årliga konsert med ett riktigt rövargäng den 10 juli. Midnattstravet siktar jag också på för det är tradition. Nån som hört vilka som spelar där i år? Höll nästan på att glömma, har ju några veckor på Elwing o Lööv att se fram emot också. Så om någon undrar när vi får högsommar i Sverige i år så kan jag meddela att det är vecka 28 och framåt:-)

Kram på er!

Repris på denna fest i år hoppas vi också på

Spånar också på att ordna en favorit i repris i höst. Westernfest i ladan var riktigt j--la skitskoj!






Kommentarer

  • Terese säger:

    Hmmmm, altanfest här i LA låter ju onekligen inte så dumt hörrudu. Törs du bjuda in här på bloggen, tänk om alla dina läsare kommer, kan ju bli invasion här i storbygda... Undras om man ska bjuda in sig..... :D



    Hoppas du blir frisk snart så vi kan börja springa tillsammans. Så du slipper björnfrossan ute i skogen menar jag ;) Tråkigt som f*n att du missade blodomloppet men det kommer välan fler lopp får vi hoppas. Jag kutade ju brukets brolopp idag. Börjar kännas rätt så bra att springa nu, men i din klass kommer jag nog aldrig upp i.



    Krya nu på dig och hälsa till lilltjejen. Attans otursfågel lilla pluttan. Kramar till er alla. Terese

    2010-06-05 | 23:59:42
    Bloggadress: http://teresemittilivet.blogg.se/
  • Sara säger:

    Kära Terese, tror du det är så många som läser min blogg:-) Vi får nog plats på altanen tror jag. Klart du ska komma! Vadå min klass? Kan ju inte påstå att man är någon elitlöpare direkt.... Du springer nog om mig om du får hålla på ett par veckor till och då sätter jag mig på en sten och röker lite i stället och hejar på dig:-) Tjejmilen får det bli eller hur?? Kram kram

    2010-06-06 | 14:30:10

Kommentera inlägget här: