LIVET I LA

Faster igen...Stafett igen...

Kategori: Allmänt


Tisdagen den 9 augusti tittade äntligen Jonas och Dianas prins nr 2 ut i vida världen. Massor med grattiskramar till er. Femte gången jag blir faster faktiskt! Det finns en hög med prosbarn nu. Så härligt!

I går var vi i väg och sprang Gustafsstafetten också. 10 lag deltog allt som allt och 7 lag var från Sågmyra SK. Lite roligt måste jag säga. Jag skulle springa med Ellinor Andersson och Jessica Öijer, men Ellinor blev sjuk så Lena hoppade in i stället och ett damlag ströks. Riktigt jobbig bana på ett elljusspår som bara bestod av korta upp- och nedförsbackar. 4,4 km på 21 minuter blev det för mig som sprang sträcka 1, försökte hålla mig efter min kära brorsdotter som är grym på att springa och hade henne framför mig hela loppet, men hon gjorde det 30-40 sekunder snabbare än mig trots allt. Grym tjej (båda mina brorsdöttrar är grymma löpare å andra sidan) Vi slutade på en i förhand given andraplats (av 3 damlag) eftersom vinnarlaget är svårt att slå.

Det drar ihop sig till Vasastafetten och jag hoppas, hoppas, hoppas att alla håller sig friska nu. Vi har inga reserver till de längre sträckorna så nu måste vi hålla alla ihopa.

På måndag börjar jag och jobba igen också efter 8 veckors ledighet, hur i hela friden ska jag lyckas få mig och barnen klara i tid på morgonen? Våra förmiddagar har blivit rejält slöa nu och vi är inte klara med morgonbestyren förrän kl 11 - 12 på dagarna. Nu gäller det att strukturera upp tillvaron igen.

Stallet är snart klart, Magnus och en plåtslagare håller på att sätta upp hängrännor och snörasskydd just nu, Sen är årets projekt avklarat. Jag har jobbat hårt med målning och annat så det känns skönt att få avsluta nu.

See you later alligator

Kommentarer


Kommentera inlägget här: