LIVET I LA

-25,3

Kategori: Allmänt

Så kallt var det när jag släppte ut hästarna i  morse. Den minsta passade på att roa sig med att springa igenom staketet också eftersom hon är kär och inte vet i vilken hage hon hör hemma.

I fredags åkte i alla fall jag och Terese Kullaloppet på Lugnet. 5 km i väldigt fina spår, perfekta skulle jag vilja säga, arrangörerna hade kantat banan med marschaller och det var hur fint som helst i månljuset om än lite väl kallt. Jag lyckades på 22 minuter och 23 sek vilket jag är nöjd med. Det var ingen officiell tidtagning men enligt vänner i publiken åkte jag in på 16:e plats av 108 deltagare. Nöjd, med tanke på att det är första vintern jag åker skidor. Terese har varit rejält dålig i ryggen men bestämde sig för att vara med och gjorde också bra i från sig, hoppas hon håller sig pigg nu till stafetten. När jag kom hem hade jag svårt att bestämma mig om jag frös eller svettades och jag vet inte om jag tog ut mig lite för mycket eller om jag håller på att bli sjuk, mår fortfarande risigt och har inte gjort många knop. Glad att det är kallt ute så att man kan vara inne och mysa med gott samvete.



Stafettvasan hägrar om 2 veckor sen ska jag lägga skidorna på hyllan och ägna mig lite åt löpningen igen.

Kommentarer

  • Terese säger:

    Du får inte bli sjuk nu sara. Den varan har vi haft nog av nu, lr hur. Man ska basta när man har jobbat o både blivit svettig o kall. Så man blir riktigt varm i hela kroppen. Då slipper man den där frossakänslan efteråt. Kram på dig.

    2011-02-20 | 14:04:21
    Bloggadress: http://teresemittilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: