LIVET I LA

Bussresa till Gävle tomorrow

Kategori: Allmänt

Jaha, sportlovet närmar sig och därmed också förkylningarna. Hade verkligen sett framemot en friluftsdag vid Tansvallen i dag men Josefin vaknade med feber, Magnus arbetar i Sveg eller nåt så det var bara att stanna hemma, tur var nog det för jag hann bara vakna upp och ringa överallt för att inse att jag inte mådde så bra jag heller. På tal om det, så fort man ska vara hemma så tar det en halv dag att anmäla tillfällig föräldrapenning hos försäkringskassan, ringa dagis, ringa jobbet, anmäla på PS sjävservice att man är hemma, sen ska man skicka in blanketter till försäkringskassan och fixa, ren tur att man kommer i håg alla procedurer varje gång. Man ska också komma i håg att ta hand om det sjuka barnet man är hemma med.

Nåväl, vi får väl se hur det går med min egen förkylning, börjar förstå dessa skidfantaster och deras ständiga rädsla för sjukor av olika slag. Nästa vecka går stafettvasan...MÅSTE BLI FRISK.

I morgon ska jag i alla fall försöka ta mig i väg på en bussresa med rektorer och lärare i kommunen. Till gävle ska vi alla och lyssna på Skolverkets information om den nya läroplanen. Kära LGR 11, jag börjar faktiskt tröttna på dig innan du ens sett dagens ljus. Hoppas på en trevlig dag i vilket fall. Sen tar jag sportlov.

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: