LIVET I LA

Korpiaden

Kategori: Allmänt


Japp, så var det gjort. Jag har åkt min första skidtävling! Efter 2 månaders nötande på skidorna  (de 2 första i hela mitt liv) så har jag nu tävlat, tur tur tur att Anette också var med. I och för sig så var det hennes fel att jag ens anmälde mig, hon vann en start och jag hakade på så klart...  Nåväl, jag har ju varit med på en del tävlingar i livet med hästar och annat, men det här var riktigt pirrigt. Det var faktiskt bara 16 damer med så det var svårt att smälta in i mängden liksom (Tacka vet jag tjejmilen och liknande). Efter 200 meter var mina armar trötta och jag hade förmodligen nått maxpuls redan p g a att jag stressade upp mig själv så enormt. Lugnets femma består ju i stort sett av 2,5 km uppförsbacke och 2,5 km nedförsbacke, så det var bara att kämpa på, jag hade bakhalt som 17 så jag sprang emellan spåren i stort sett hela vägen upp, jag längtade riktigt efter nedförsbackarna som annars skrämt mig rejält. Tog mig igenom de 2 varven i alla fall och gick i mål på 45.57 vilket jag får vara nöjd med. Anette åkte 40 sek snabbare dock! Typiskt! Nu är det gjort och jag är nöjd med mig själv i alla fall.

Tack till Jessica, Andreas, Jonatan, Josefin och Dan som var hejarklack!
Hoppas på att få några bilder av pressfotografen Jessica senare...

I går ville Jonatan också kolla in Lugnets skidspår så vi åkte ett varv på elljuspåret (3,3 km) han och jag. Han börjar bli en riktigt hejare på skidorna han med och har fått bra självförtroende, kul! Han vill också börja tävla så det är bara att hålla utkik efter rimliga tävlingar.



Staka på!

Kommentarer

  • Ella säger:

    Hej. Jonatan har verkligen blivit duktig på att åka, han kan väll vara med på Pjäxloppet som är inte nu i helgen men nästa den 19 Feb. Det är i Bjursås fast det kanske du vet. Det skulle va kul om han var med där ♥

    Hoppas ni har det bra hälsa Jossan och Jonatan från mig ! ♥

    2011-02-08 | 14:53:03
  • Sara säger:

    Hej Ella! Ja, han är på G nu och tycker det är kul, han var supersugen på att anmäla sig till Lilla SS men det var ju det där med att han inte tränat tillräckligt och han ville nog att nån skulle åka bredvid:-) Vi kollade om det fanns något "mindre" och insåg att det i Bjurs blir perfekt! Säg till om ni vet nåt mer han kan vara med på. Kram kram

    2011-02-08 | 20:16:26
    Bloggadress: http://prossara.blogg.se/

Kommentera inlägget här: