LIVET I LA

Mot sommaren

Kategori: Allmänt

Tänk nu har det faktiskt vänt. Svårt att tro när snön vräker ner ute men ljuset är på väg tillbaka. Bara vetskapen om att vi är på rätt sida nyår gör mig piggare och gladare.

Jullovet är snart över och jag förbereder mig mentalt för ännu en termin. När en termin väl börjat så går det i 120 ända tills den är över känns det som så jag vet att när jag väl är i skolan igen så är det snart sommarlov, typ!

I går följde jag med min kära vän och arbetskamrat J till gymmet för första gången. Eftersom jag ett tag muttrade över att det var kallt att vara ute och löpträna i -20 grader så tyckte hon att jag nog borde prova träna inomhus. Så jag följde med och intog löpbandet på Lugnet i stället. Kul, men jag föredrar nog att träna ute. och eftersom jag inte varit ute på hela dagen så drog jag på mig pjäxorna och åkte 1 mil skidor på kvällen. Tycker inte det känns som riktig träning om man inte varit utomhus, fusk på nåt vis.

I dag blir det vilodag med snöskottning eftersom det kommit en hel del snö (ja, sommaren kommer ändå) och i morgon drar jag till Sörskog igen med min träningskompis Terese. Jag och Terese behöver nog träna rejält om vi ska komma upp i Tina, Karolina och tovas nivå....PUST.  2 månader till Vasastafetten!!!

Ha det gott och kör försiktigt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: