LIVET I LA

Vårruset i Gävle maj 2011

Kategori: Allmänt

Foto från Gefle Dagblad

Jag vet, det är mycket springning nu, men det är bra att spara allt om loppen här på bloggen.

Jag och Jess drog till Gävle diekt efter jobbet i onsdags för att springa Vårruset, mina nya fantastiska springskor var med och verkade funka bra, tur det eftersom dom var så väldigt dyra.

Vi ställde oss längst fram för att slippa trängas med alla som inte tänkte springa och det var tur det, det var nästan  7 000 personer där.

När starten gick och jag stod så pass långt fram bestämde jag mig för att försöka hänga på de snabba tjejerna ett tag för att se hur långt jag skulle orka. Jag låg tvåa i en kilometer, skithäftig känsla men jäklar vad fort det gick.
1 km - 3min 40 sek
det var då nytt rekord för mig, sen var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men eftersom det var folk överallt längs med vägen så kunde jag ju inte stanna och gå när jag låg så långt fram,det hade blivit pinsamt, så jag kämpade och kämpade men gud så trött jag var på slutet. Gick i mål på 23,37 drygt 4 minuter efter vinnaren. Nöjd med att genomfört ännu ett lopp!!

Nu väntar Tjejruset i Falun, mer om det på onsdag!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: