LIVET I LA

Höstlov = Sjuk

Kategori: Allmänt

 

 

Varenda eviga gång vi ska till och få lov så blir jag sjuk, jag har varit hemma från jobbet dagarna före både sommarlov, påsklov och jullov. Den här gången blev det höstlovet.

Sista skoldagen innan lovet vaknade jag och kände mig riktigt risig, men pallrade mig i väg till jobbet i alla fall med ursäket om att det var en kort dag och att jag ändå måste hämta och lämna barn. När vi kom hem däckade jag totalt. Fick 40 graders feber på några timmar och var helt väck. Lördagen var det feber, halsont och allmän dödskänsla som gällde. Eftersom jag inte lyckades sova en blund på lördagnatt så ringde jag sjukvården redan på söndagmorgon och fick en tid.

 

 

Proppade i mig både det ena och de andra för att kunna stå på benen och ta mig till lasarettet och det funkade tydligen, för när dom tog tempen på mig där så hade jag 36,6 Fantastiskt tänkte jag jag kanske håller på att bli frisk.... Farbrorn Doktorn ruskade på huvudet när han kikade i min hals och sa typ bara: Streptokocker och Kåvepenin!!!

 

 



Skönt tänkte jag, nu blir jag frisk (har ju haft näradödenupplevelse sen i fredags). Nu råkar det ju vara så att man får vänta lite innan man blir frisk även om man får antibiotika, det var inte jag så sugen på eftersom jag höll på att dö av hunger, svårt att äta liksom när halsen ser ut som den gör.
Man blir ju liksom inte proppmätt på piggelin, vilket i och för sig är perfekt föda när man har halsfluss:-)


 

 

Okej, i dag är det i alla fall onsdag och jag har varit på benen nästan hela dagen, jag är ganska trött och slut och har fortfarande ont i halsen men nu kan jag äta och dricka som vanligt. Har till och med tagit min första kopp kaffe nu!

 

Ge mig bara ett par - tre dagar så ska jag snart ut och springa igen! Tjingeling govänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: